Samen sporten is leuk! In onze vaste Small Group lessen leer je veilig te belasten tijdens en na je zwangerschap. Hoe je de juiste core spieren veilig gebruikt, je ademhaling kan helpen met inspanning en het aan en ontspannen van de bekkenbodemspier op de juiste manier. Dit alles in een klein groepsverband zodat we kunnen aanpassen op elk niveau.

Vivide mama smallgroup kolom

VivideMama biedt verschillende small group trainingen aan. Hieronder lees je het veschil tussen de programma's.

PowerMama Programma

Deze Small Group training (maximaal 8 mama’s) is speciaal voor vrouwen die willen sporten tijdens de zwangerschap en/of na de bevalling. Het leuke van de Small Group training is dat je andere mama’s (to be) ontmoet en samen werkt aan een betere conditie voor jou en je baby! Je lichaam verandert tijdens een zwangerschap en ook na de bevalling ben je niet 1,2,3 hersteld en daarbij kan alles anders voelen dan voorheen. Hoe je hiermee om moet gaan leer je bij onze trainingen. Daarbij is het belangrijk om te weten welke oefeningen mogelijk "schadelijk" kunnen zijn tijdens je zwangerschap. Gemiddeld heeft één op de vier volwassen vrouwen last van klachten aan de bekkenbodem, zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en heeft drie op de tien vrouwen na de zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren).

Dit alles kan ontstaan door te veel belasting op de verkeerde plekken. Om dit te voorkomen hebben je corespieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Tijdens onze trainingen wordt hier door middel van diverse oefeningen aandacht aan besteed. Het doel van onze trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je te leren hoe je in het dagelijks leven de fysieke belasting op je lichaam het beste kan uitvoeren. Daarbij komt ook een stukje ademhaling kijken én werken we na je bevalling weer toe naar een sterk lichaam zodat je weer kan deelnemen aan de sport die jij het liefst beoefent. Naast de fysieke training besteden we tijdens de Small Group training ook aandacht aan houding, bewegingspatronen en is er altijd ruimte voor het stellen van vragen. Zo ga je goed voorbereid je moederschap tegemoet.

Restore Your Core

Restore Your Core is speciaal voor moeders die recent zijn bevallen of na hun bevalling nog niet eerder hebben gesport. Tijdens deze Small Group training (maximaal 6 mama's) gaan we de diepte in op het hertsel van jouw lijf. In deze 8weekse trainingsreeks ligt de focus op connectie van de core, houding, ademhaling, coördinatie, mobiliteit, sterker worden, bindweefselherstel en bespreken we de "rode vlaggen". We gaan het hebben over het herstel van je diastase (wijking van de rechte buikspieren), je bekkenbodem en hoe je nu het beste verder kunt gaan opbouwen. Je leert precies waar je lijf op dat moment toe in staat is en hoe je dit veilig verder kunt uitbreiden. De les starten we met een heerlijke mobilty flow waarbij we de mobiliteit van het lichaam gaan vergroten en sluiten we af met een paar minuten ontspanning. Ook is er voldoende tijd om met de andere new born mama's ervaringen uit te wisselen. Dé lessenreeks om te starten na je zwangerschap.

De trainingen worden gegeven door eigenaar Vivian, gespecialiseerd in het trainen tijdens en na de zwangerschap.
Je kunt in elk moment van de zwangerschap instromen en 6-8 weken na je bevalling mits je voldoende bent hersteld. Twijfel je of je al kunt starten na je bevalling? Het laten doen van een postpartum check bij de geregistreerd bekkenfysiotherapeut is zeer aan te raden (Ik werk nauw samen met deze fysiotherapeuten) Ook kun je altijd even contact met mij opnemen voor advies. 

Het PowerMama Programma & Restore Your Core bestaan uit een 8weeks trainingsprogramma. We starten regelmatig een nieuwe groep. Ben jij benieuwd wanneer? Check onze cursuspagina. Schrijf je in via onze cursuspagina.

Benieuwd wat andere moeders van de trainingen vonden? Je leest het op deze pagina, klik hier.