- December 2019 - 

Ik had last van mijn bekken na zwangerschap maar ik wilde graag zo snel mogelijk weer fit/slank worden zonder dat ik later problemen zou krijgen doordat  ik misschien te hard van stapel zou lopen met sporten en dus besloot ik aan de slag te gaan met een professional, Vivian. De eerste twee trainingen waren rustig, toen dacht ik "Oh dit is meer ademhaling en techniek training, maar vanaf training 3 liet ze me goed zweten! Met daarbij de nodige spierpijn. Daar was ik wel blij om want dan voelt het duidelijk dat er goed wordt gewerkt aan me. Ik heb vooral geleerd dat ik echt rustig aan moet doen na de geboorte, zodra ik teveel wilde kreeg ik ook direct last bij bekken. Waar mijn vriendinnen met kids nu toch inconstinentieklachten etc hebben, heb ik dat niet en ik heb het gevoel dat dit zeker komt door wat ik heb geleerd, ook met aanspannen/ontspannen van de bekkenspier, wanneer je dit moet doen en wanneer juist niet. Het was erg lastig voor mij om het trainen te combineren met het heben van 2 kids en het volledig borstvoeding moeten geven. Je kan pas echt intensiever trainen als je verlof voorbij is en daar had ik geen rekening mee gehouden. Thuis mijn training doen lukte mij vrijwel niet, daar waar ik vaak gestoord werd door de kids. Dus besloot ik op de sportschool waar ik mijn personal trainingen had aan de slag te gaan. Even tijd voor jezelf en daar liggen ook alle spullen die je nodig hebt, dus dat scheelt. Nu 6 maanden later kan ik weer hele dagen wandelen en shoppen zonder dat ik mijn bekkenbodem voel, heb ook al stiekem buikspiertjes terug waar ik heel erg blij mee ben. Kortom, je moet zelf echt willen en tijd en energie in jezelf steken maar het is het waard!